SuryantoQUALITY. OF SERVICE IN GENE HOSPITALKUDUNGGA DISTRICT OF. EAST KUTAI

Yayan Suryanto

Abstract


Competition in the business community quality and quantity but also in terms of inthe competition more exciting with the i of -pfacedst appropriate and satisfactory.Not of the services it is no wonder if a s repeatedly, bothdiscussedbysociety and the man exclusively or in connection with the act

The reform era apparently did not brin service.Society as consumerthegovernmentactivistsbureaucom still a lot of things, such as the streng long-telenya bureaucracy, and also weak mo Service.Public services arel organizedimpressed byno change, such as transportation are still shutdown, the extortion when making ID ca variety of businesses or activitiesrandareof a determining which when activities are ser win the market competition and subscript services can not be separated from issues ofe themergence of the term of servicegener

Improving the quality of public servi now more prominent, even the demands of can see the quality of public,becauseservicesthei developing countries in general, demand the government to meet so the problems t recipients of the services is the percep aspects of service.Therefore, the governm tocommunity.

In the era of globalization, the dynam harder and tighter, including in the fie educationso-ecanioonomic condition of society, t society will look increasingly health in District is one owned Public Service Loc sector, especiallyto kmesahatanetthe.needsTobe andabledem attempts to do except organize health ser today is different from the patient in th and tend to be variedat toaremeetmet thesatisfactihealth of their rights.

==========================

Persaingan dalam masyarakat usaha (bus dan jumlah tetapi juga dalam hal layanan dalam persaingan yang semakin seru dengan serba cepat tepatperhatikandanmemuaskanperan. layananMem menonjol maka tidaklah heran bila masala berulang kalik dibicarolehmasyarakkan,bat maupun man baik secara khusus maupun dalam kaitannya

Era reformasi kelihatannya tidak memba pelayanan publik. Masyarakatis sebagaibirokrasiko pemerintah masih mengeluhkan banyak hal, masih -telenyabrtele jalur birokrasi, dan juga m Negeri Sipil untuk berubah. Pelayanan pub pun ihmasterkesan tidak berubah,-desakan,seperti ang listrik yang masih saja bergilir pemadam KTP. Pelayanan adalah kunci keberhasilan yang bersifatya jaksan. lebihPeranannbesar dan bers kala kegiatan- jasa di masyarakat itu te merebut pasar dan langganan. Menelusuri a masalah kepentingan -usulumumtimbulnyayang menjadiistilahas umum.

Peningkatan kualitas pelayanan publik pemerintahan kini semakin mengemuka, bahk negara-negara berkembang dapat kita lihat mu masalah yang sering muncul, karena pada permintaan akan pelayanan jauh melebihi memenuhi sehingga persoalan yang sering d layanan adalah persepsiitas”yangterhadapmelekat“kupalda pelayanan. Karena itu pemerintah harus kepadamasyarakat.

Pada era globalisasi, dinamika kehidup ketat termasuk di bidang layananngginya kesehattingka pendidikan dan keadaan sosial ekonomi mas masyarakat akan kesehatangkat pulatampak.RSUDmakinKudm Kabupaten Kutai TimurBadanmerupLaykanansalahUmum sm PemerintahyangDargbeerahk di bidang jasa terutama memenuhi kebutuhan dan tuntutan tersebut dilakukan, kecuali menyelenggara-baikannya.laya Pasien yang dihadapi saatda inimasa berbedalalu. Kiniden semakin terdidik dan cenderung bervaria kesehatannya sehingga terpenuhi-haknyakepuasann.


Keywords


Quality, Service, Regional General

Full Text:

PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.