PENGARUH KEPEMIMPINAN KEPALA SEKOLAH TERHADAP KINERJA GURU PADA SDN 001 KECAMATAN SILUQ NGURAI KABUPATEN KUTAI BARAT

Saprandi Saprandi

Abstract


This study aims to determine how the influence of Principal Leadership on Teacher Performance in State Elementary School 001 Siluq Ngurai.

 

The results of this study indicate that there is a positive relationship between the variables of Leadership and Teacher Performance Variables in Public Elementary School 001 Siluq Ngurai. This can be known from the results of statistical tests where the correlation coefficient r is equal to 0.987 which means there is a very strong relationship between the two variables.

 

Meanwhile for the t-test (t-test) shows that the empirical t generated is equal to 26.008 results when compared to the table of critical prices for n-2 is 3,610, this means there is a significant effect of the Teacher Leadership and Performance variables Employee. Thus it can be said that the purpose of this study can be achieved, the problem can be solved and the hypotg hesis can be proven.

 

 

 

 

 

 

 

Keywords: Teacher Leadrship and Performance



Keywords


Teacher Leadership and Performance

Full Text:

Doc

References


AA. Anwar Prabu Mangkunegara. 2013. Manajemen Sumber Daya Manusia Perusahaan. Bandung: Remaja Rosdakarya

Denim, Sudarwan., 2004. Motivasi Kepimimpinan Dan Efektivitas Kelompok. Bandung: Puataka Ilmu

Erik, Jan Lane. 1990. Public policy in a principal-agent framework. Journal of Theoretical Politics 2(3): 339-352. Chow, C.W., Kramer, L.

Gibson, James. 1995. Organisasi Perilaku Struktur, Proses. Alih bahasa:

Djarkasih. Jakarta: Erlangga.

Gr. Terry, 1993. Pengembangan Sumber Daya Manusia. Yogyakarta : Liberty.

Handoko, T. Hani. 2016. Manajemen Edisi 2. Yogyakarta: Badan Penerbit Fakultas Ekonomi (BPFE).

Hasibuan, Melayu S.P. 2010. Organisasi dan Motivasi Dasar Peningkatan Produktivitas. Jakarta : PT Bumi Aksara.

Jasmani dan Mustofa, Sayaiful. 2013. Supervisi Pendidikan Terobosan Baru dalam Peningkatan Kinerja Pengawas Sekolah dan Guru. Yogyakarta: AR-RUZZ Media.

Kartono, Kartini. 1992. Pathologi Sosial 2. Jakarta: Raja Grafindo Persada.

Kartono, Kartini. 2002. Psikologi Sosial Untuk Managemen dan Industry. Jakarta:

Rajawali Pers

Kartono, Kartini. 2007. Pemeimpin Dan Kepemimpinan. Jakarta: Rajawali Press

Martono, Nanang. 2011. Metode Penelitian Kuantitatif. Jakarta: PT. Rajagrafindo Persada

Nawawi, Hadari. 2010. Kepemimpinan Yang Efektif. Yogyakarta: UGM press

Racmawati, Yulia. 2013. Pengaruh Kepemimpinan Kepala Sekolah Terhadap Kinerja Guru. Jurnal Pendidikan Ekonomi IKIP Semarang Volume 01 Nomor 01:19-28

Riduwan. 2007. Skala Pengukuran Variabel-Variabel Penelitian. Bandung:

Alfabta.

Rivai, Dr. Veithzal M.B.A 2006. Kepemimpinan dan Prilaku Organisasi. Edisi Kedua Dan Ketiga. Jakarta: PT Raja Grafindo Parsada

Robin Stephen P., 1996. Perilaku Organisasi. Jakarta: Gramedia.

Robbin, Stephen P And Mary Coulter. 2001. Manajemen ( judul asli management) alih bahasa T. Hermaya. Jakarta: Prenhallindo

Siagian, P. Sondang. 2005. Fungsi-fungsi Manajemen. Jakarta: Bumi Aksara

Simamora, Bilson . 2003. Memenangkan Pasar dengan Pemasaran Efektif &. Profitabel. Jakarta: Gramedia Pustaka Utama

Satriadi, Dimas. 2016. Pengaruh Kepemimpinan Kepala Sekolah Terhadap Kinerja Guru. Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Pembangunan Tanjungpinang, Kepulauan Riau. Jurnal Benefita Volume 1 nomer 3:123-133

Sofian Effendi. 2008. Metode Penelitian Survei. Jakarta: LP3ES

Sugiyono. 2016. Metode Penelitian. Bandung: Alfabeta

Sugiyono. 2015. Metode Penelitian Kombinasi (Mixed Methods). Bandung:

Penerbit Alfabeta

Sugiyono. 2010. Statistik Untuk Peneitian. Bandung: Alfabeta

Sugiyono. 2000. Metode Penelitian Bisnis. Bandung : CV Alfabeta.

Syamsuddin dan Damayanti. 2011. Metode Penelitian Pendidikan Bahasa. Bandung : Remaja Rosdakarya

Tjiptono, Fendy. 2016. Manajemen Jasa. Yogyakarta: Andi Offset


Refbacks

  • There are currently no refbacks.