Intervensi pada Level Preventif-Kuratif pada Caregiver Anak Down Syndrome di Kalimantan Timur
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Azizah, L.F., 2019. Mengembangkan Kemandirian dan Motorik Halus pada Siswa Down Syndrome di Sekolah Luar Biasa (Slb). Autentik: Jurnal Pengembangan Pendidikan Dasar, 3(1), pp.50-61.
Down Syndrome Association of West Michigan. 2014. Supporting the student with Down syndrome in your classroom: Educator manual. Michigan: Author
Engevik, L.I., Næss, K.B. and Berntsen, L., 2018. Quality of inclusion and related predictors: teachers’ reports of educational provisions offered to students with down syndrome. Scandinavian Journal of Educational Research, 62(1), pp.34-51.
Estikasari, P. and Siswati, S., 2017. Studi Kasus Penerapan Program Beyond Centers and Circles TIME (Bcct) Untuk Meningkatkan Kompetensi Sosial Anak Down Syndrome Di Paud Tb Semarang. Jurnal Empati, 5(4), pp.863-868.
Lubis, A.A., 2019. Faktor Gangguan Daya Ingat Anak Penderita Down Syndrom Beda Usia di SLB Negeri Padang (Studi Kasus Pada Peli dan Sutan). Jurnal Kajian Gender dan Anak, 3(1), pp.1-15.
Mulawarman, W.G. and Rokhmansyah, A., 2016. Profil Anak Berkebutuhan Khusus di Provinsi Kalimantan Timur Tahun 2016. Kementerian Pemberdayaan Perempuan dan Perlindungan Anak Republik Indonesia.
Opoku, M.P., Nketsia, W., Odame, L. and Agyei‐Okyere, E., 2021. Predictors of the Attitudes of Preservice Teachers Toward Teaching Students With Down Syndrome in Regular Schools in Ghana. Journal of Policy and Practice in Intellectual Disabilities.
Sumiati, N.T., 2018. Hubungan Antara Family Belief Systems dan Tipe Pola Asuh Dengan Behaviour Problems Pada Anak Dengan Down Syndrome. Tazkiya Journal of Psychology, 20, pp.243-59.
Townsend, M. C. 2010. Buku Saku Diagnosis Keperawatan Psikiatri. Jakarta: EGC.
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 JURNAL ABDIMAS LAMIN