PENGARUH KEPUASAN MAHASISWA TERHADAP HARGA DAN KUALITAS PRODUK KANTIN DI KAMPUS UNIVERSITAS 17 AGUSTUS 1945 SAMARINDA

Fitriani Ramanson, Andini Diah Wulandari, Eka Yudhyani

Abstract


This study explores the impact of student satisfaction on their perceptions of the price and quality of products offered in the canteen at the University of 17 August 1945 Samarinda. The things that are examined are service, taste, place, cleanliness, food variants, and comfort. Data collection uses questionnaires and direct observation at the canteen of the University of 17 August 1945 Samarinda. 46 samples were taken radomly The results of this study indicate that the majority of students are satisfied with the Canteen of the University of August 17, 1945 Samarinda. The findings of this study can provide insight into how to improve the student experience in the canteen and support improvement policies that focus on student needs and preferences.


Keywords


canteen of University of 17 August 1945 Samarinda, price, quality of product, satisfaction

References


Bela, Y. S. (2022). “Analisis Minat Pembelian Ditinjau Dari Variasi Menu, Pelayanan, Serta Ketepatan Harga Di Kantin Teleng Timur”. Jurnal Ekonomi Pembangunan, Manajemen dan Bisnis, Akuntansi, 114 - 116.

Daryanto & Setyobudi, I. (2014). Konsumen dan Pelayanan Prima. Yogyakarta: Penerbit Gava Media.

Endah Fitria Sari, A. F. (2019). Studi Kepuasan Konsumen Pada Tempat Penyedia Makanan di Kampus Universitas Negeri Jakarta. Jurnal Sains Boga, 12 - 17.

Junaidi, S. (2021). Analisis Tingkat Kepuasan Mahasiswa Terhadap Pelayanan Pendidikan Pada Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Mataram. Universitas Mataram, 237 - 256.

Kodu, Sarini. (2013). “HARGA, KUALITAS PRODUK DAN KUALITAS PELAYANAN PENGARUHNYA TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN MOBIL TOYOTA AVANZA”. Jurnal EMBA: Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis, dan Akuntansi, 1(3), 1193-1312.

Kusmanto, S. M. (2020). “Pengaruh Harga, Kualitas Produk dan Pelayanan Terhadap keputusan Pembelian di Kantin PT EUDE Indonesia”. Jurnal Mahasiswa, 1-16.

Kusumadiningrum, R. (2020). “Analisis Kualitas Pelayanan Untuk Meningkatkan Kepuasan Pelanggan Pada Kantin ITN Malang kampus 1 Menggunakan Metode Service Quality”. Jurnal Valtech (Jurnal Mahasiswa Teknik Industri), 177 - 180.

Kusumawati, Y. (2021). Pengaruh Kepuasan Siswa Terhadap Harga dan Produk kantin SMA Negeri 3 Kediri. Jurnal Ekonomi Bisnis, 131 - 144.

Latif, Imam N.,Faizal R., & Catur K. D. (2021). Statistika Inferensial: Teori dan Aplikasi. Sukoharjo: Penerbit Tahta Media.

Mardhatillah, I. E. (2017). Analisis Tingkat Kepuasan Mahasiswa Terhadap kantin Kopefta Fakultas Pertanian Universitas Syiah Kuala. Jurnal Ilmiah Mahasiswa Pertanian , 288 - 301.

Muhammad Wahyu Ali, H. D. (2013). Pengaruh Keragaman Menu, Kualitas Produk, Citra Merek, dan Iklan terhadap Keputusan Pembelian. Jurnal Ilmu Administrasi Bisnis , 1 - 9.

Reza, F., Dewi, C. K., & Yudhyani, E. (2021). STATISTIKA DESKRIPTIF UNTUK EKONOMI & BISNIS. Sukoharjo: Penerbit Tahta Media

Rizwan Maulana, K. K. (2023). Analisis Perbandingan Preferensi Mahasiswa terhadap Minat Beli di Kantin Universitas Nusa Putra dan Kantin Masjid. SENMABIS : Conference Series , 47 - 70.

Sucipto Sucipto, F. S. (2018). Analisis penilaian Konsumen terhadap Kinerja Kantin perguruan Tinggi. Jurnal Teknologi dan Manajemen Agroindustri, 95 - 105.

Wijayanti dewi Prabandan, E. T. (2019). Pengaruh Kualitas Pelayanan Makanan dan Minuman Terhadap Kepuasan Pelanggan di Kantin dan Area Jajan Sekitar Kampus Sekolah Tinggi Pariwisata Trisakti. Jurnal Sains terapan pariwisata, 160 - 178.

Zeithaml, V.A., M.J. Bitner and D.D Gremler. (2014). Service Marketing:Integrating Customer Focus Across the Firm. 6e, Mc.Graw-Hill, Boston


Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2023 PRiNEB (Parade Riset Nasional Ekonomi dan Bisnis)

 

Indexed by: